photographer: Görkem Keser

bariskarateke asked: Çoğu fotoğrafçı fotoğraf kesmek, ışık katmak, odaksal zoom yapmak, iyileştirme yapmak gibi bir sürü yazılımsal düzenleme yapar ve kendine fotoğrafçı der. Fotoğraf benim için ne bir hobi ne bir meslek o bir aşk benim için. Merak ettiğim şey siz de mi kesmek dahil en basit yazılımsal düzenlemelerden hangilerini yapıyorsunuz?

valla bu çoğu fotoğrafçı kim bilmiyorum. biz böyle terimler kullanmıyoruz. ilk defa duydum. fotoğraf moda fotoğrafından, belgesel fotoğrafına kadar farklı dalları olan bir sanat. yazılımsal düzenlemeleri bilmeyenler zaten kendilerine fotoğrafçı demesinler. Bu işin önemli bir parçası. Belgesel ve haber fotoğraflarında bazı etik değerler var. Fotoğraftan bir nesneyi çıkarıp ya da bir nesneyi ekliyorsanız bu etik değil. Onun dışında kontrast, gölge ayarları, temel renk ayarlarını bilmek gerekiyor. Ben fotoğrafta göre kontrast ayarları uyguluyorum. bazı fotoğraflarda düşürüp bazı fotoğraflarda arttrıyorum. Kendisine fotoğrafçıyım diyen biri bunları bilmeli. ama yansıma olmayan yere yansıma, bulut olmayan yere bulut koyuyorsa bu bana göre fotoğraf değil grafik sanat. Moda ve reklam fotoğrafları hariç orası başka bir alan.

Fotoğraf: Görkem Keser
Bu da benim kedi. nam-ı değer şeker :) kedileri sevelim..

ecemmecem1 asked: gorkem selam bir sorum olacak; fotoğrafta hem öndeki hem arkadaki objelerin net çıkması için ne yapmak gerekir? carolyn drake'in önde "no standing" anytime arkada yahudi adamlar olan böyle bir fotoğrafı var ama link veremiyorum maalesef

fotoğrafı aradım bulamadım ama geniş açı bir lens ve diyaframı kısman gerekiyor. yani f / 14 (1.4 değil)  falan yaparsan net alan derinliği artar. tabi lenslerin özelliğine göre keskinlik değişiyor o konuda genel bir yorum yapmam mümkün değil. 

Anonymous asked: Elimde nikon d3200 var tamamen hobi amaçlı çekiyorum ama kendimi geliştirmek istiyorum sence elimdeki makinenin performansı yeterli midir yoksa analog bir makina alıp biraz da onunla denemeli miyim?

makina önemli değil. keşfetmek ve vakit ayırmak önemli. iyi bir spor ayakkabı öneriyorum :)) ve tabi bol bol keşif. makina yeterli geliştirebilirsin kendini.

Anonymous asked: Nikon D7100 sence nasıl bir makine üniversitede fotoğrafçılık kazandım ve bu makineyi almayı düşünüyorum sence yeterlimi?

iso performansları iyi. zaten body dışında lens daha önemli iyi bir lens ile tatmin eder. ama bildiğim kadarı ile video kaydı yok. üniversitede video lazım olur mu bilmiyorum satın alırken bunu değerlendir.

Anonymous asked: Ben Canon ae1 kullanıyorum ama çift pozlama nasıl yapılır bilmiyorum biraz bahsederken çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim:)

hiç kullanmadım ae1 bazı makinalarda olmuyor ama kurma kolunun altında minik bir kol olması lazım. o parçayı sabit tut. perde döner film sarmaz. böyle çekebilirsin. bir tane çektim diyelim. ikincisi bu dediğimi yaparak çek. Açıkçası çok emin değilim ama yanılıyor olabilrim.

sanatsal faaliyetlerle uğraşan arkadaşlar için takip edilesi bir site..
http://www.mewomag.com/gorkem-keser/
Fotoğraf: Görkem Keser
Garipçe / istanbul 2014
Fotoğraf: Görkem Keserfast food kills
Fotoğraf: Görkem Keser